Редактор авто для гта 5
GTA 5 Handling Editor
Для работы понадобится OpenIV чтобы изменять файл handling.meta
Программа редактирует настройки автомобилей.
через OpenIV ищим файл
update\update.rpf\common\data там лежеит handling.meta (делаем копию) и редактируем!
Евгений Райдер GEARS G BRAKES FInitialDriveMaxFlatVel
люди, как массу настраивать? fMass не двигается! теперь танк как пушинка
Масса не меняется( А кто знает где звуки двигателей находятся?
Евгений Райдер до точки соколько км/ч 55.0000000 это например rhino едит 55 км/ч
Развёрнутый Faq По значениям бы увидеть и список названий машин с картинками.
Добро пожаловать на GTA5-Mods.com
Выберите одну из следующих категорий, чтобы начать просматривать последние моды для GTA 5 на ПК:
Addon Creator Vehicles v1.3
More mods by ganic:
2. Choose dlc pack type Vehicle
3. Click Create Dlc and choose where to save it.
4. Drag and drop generated dlc pack in dlcpacks folder (located here: «Grand Theft Auto V\mods\update\x64\dlcpacks»)
5. Copy and paste dlclist into your dlclist.xml (located here: «rand Theft Auto V\mods\update\update.rpf\common\data)
7. For vehicle dlc pack!!
8. If you have additional meta files like carcols.meta, etc., add to the dlc archive. In any case, delete the unused code from content.xml in order to avoid game errors.
[1.1]
— Added new category of cars like: Sportcar, Supercar.
[1.3]
— Added new category of cars like: two categories of transport, an airplane and a helicopter, have been added so far.
Welcome to GTA5-Mods.com
Select one of the following categories to start browsing the latest GTA 5 PC mods:
Real Time Handling Editor 2.1.3
More mods by ikt:
* Add a table representation for strModelFlags, strHandlingFlags and strAdvancedFlags
* Add descriptions for individual flags
* Load updated descriptions from GitHub.
* Load and save CCarHandlingData (if present, only CCarHandlingData is supported at this time)
* Load and save CCarHandlingData->AdvancedData (if number of AdvancedData items are equal)
* Suggest handling name if AddonSpawner is installed (if handling name of current vehicle is the same as a model name)
* Fix vehicle sometimes getting different colors when respawned
* Fix fInitialDriveGears sometimes getting an invalid value
The script fetches handling flag descriptions from https://github.com/E66666666/GTAVHandlingInfo and updates the local flags.json file if changes are found.
A single-player script that allows editing handling values, in-game. Useful for developing handlings on-the-fly, without the need to restart the game constantly.
Extract RTHandlingEditor.asi and the HandlingEditor folder to the main GTA V folder.
Open the cheat console with the tilde key: (
)
Use the rthe cheat to open the menu.
The hotkeys, gamepad buttons or cheat code to open the menu can be changed in settings_menu.ini.
When sitting in a car, edit values by either pressing left/right, or enter a value by pressing the Enter key on an option.
The menu has options for saving the active handling to a file and loading a handling in the «HandlingFiles» folder inside the «HandlingEditor» folder, to the current car.
The accepted XML format is one Item entry per XML file.
Most options apply instantly. Some options need a repair/respawn of the car, or even a savegame reload.
Handling developers
The handling flag details are on GitHub, and the script will automatically update if newer versions are present.
Feel free to contribute, Pull requests are accepted. The initial version is populated with notes by Aquaphobic.
— For SubHandlingData entries, only CCarHandlingData is supported at this time.
— CCarHandlingData and CAdvancedData are only applied if the original handling has them, the script does not generate new SubHandlingData or AdvancedData entries.
— The table view for flags might be out of view for aspect ratios narrower than 16:9.
Changelog
2.1.3
* Apply Center of Mass as soon as they’re edited (Inertia changes still need a full game/model reload)
* Allow gamepads to toggle flags with RB (handbrake)
2.1.2
* Fix an issue where crashes may occur when saving a handling
2.1.1
* Enable table editor for strDamageFlags
* Hide MF_/HF_/DF_/AF_ and _ prefixes in table, display in table as UpperCamelCase
* Update included flags file to version 2.0 with changes from GreenAid and Wildbrick
2.1.0
* Add a table representation for strModelFlags, strHandlingFlags and strAdvancedFlags
* Add descriptions for individual flags
* Load updated descriptions from GitHub.
* Load and save CCarHandlingData (if present, only CCarHandlingData is supported at this time)
* Load and save CCarHandlingData->AdvancedData (if number of AdvancedData items are equal)
* Suggest handling name if AddonSpawner is installed (if handling name of current vehicle is the same as a model name)
* Fix vehicle sometimes getting different colors when respawned
* Fix fInitialDriveGears sometimes getting an invalid value
2.0.1
* Add editing for handling flags
* Add sub handling data
* Add advanced handling data
* Add HandlingReplacement awareness
* Draw center of mass and rollcentres
* Update respawn vehicle with all tuning options
* Various misc fixes
v1.6.1/v1.6
* Experimental: Try using patterns to find handling offset. If it works, it’s more future-proof.
* v1.6.1 uses Unknown Modder’s pattern, but for 1180 should return the same. v1.6 might not work for all versions.
v1.5
* Update offset for v1.0.1103.2
v1.4
* Update offset for v1.0.944.2
v1.3
* Update offset for v1.0.877.1
* Correctly apply Bias pairs
* Correctly apply Ratio pairs (thanks, leftas!)
* Add flag reading/writing
v1.2
* Added XML/.meta reader!
* Add notifications
* Fix fAntiRollBarBiasFront wrong value
* Fix fDriveBiasFront special cases for 1.0 and 0.0
v1.1
* Changed metrics to only show longitudinal and lateral G-Forces and y-acceleration in m/s2 (forward and backward)
* Added size parameter for info block
Map Editor для GTA 5
Описание
Map Editor для GTA 5 это программа которая позволяет вам создавать любые обьекты на карте. Напоминает редактор мап в МТА, вы можете свободно перемещается камерой по игровому миру и устанавливать обьекты которые захотите ( в наличии более 7000шт). Можно создавать и сохранять ранее сделанные мапы.
Управление:
Как установить Map Editor 2.13 для GTA 5?
Переместить всё из архива в папку scripts
Скачать Редактор карт для ГТА 5 бесплатно и без вирусов можно по ссылке ниже:
Grand Theft Auto 5 «825 реальных авто»
Gameplay Review в этот раз порадовал нас сборкой из 825 реальных автомобилей! В видео сборка работает с графическим модом NaturalVision. Так же работает и с Redux. Redux нужно ставить первым, потом карпак.
Если вы установите replace карпак на 200 авто (ссылка в описании под видео на ютубе), то реальные авто будут ездить по городу и их можно спавнить через F6. Можно установить только add-on карпак на 625 машин и спавнить через F3 и F8. Вместе будет 825 авто. Машины с надписью Tuning тюнингуются.
Авто имеют качественный внешний вид и салон, работает приборная доска и автоматический спойлер. С add-on карпаком можно пройти сюжетку ГТА 5.
Для правильной установки сборки нужно прочесть описание установки. Ставить карпак нужно на чистую ГТА 5 последней версии 1180=1.41 или 877=1.36.
Нажмите F3 чтобы открыть Simple trainer
Нажмите F8 чтобы открыть Menyoo PC (Последние доб. авто)
Чтобы удалить сборку, используйте Mod Enabler.bat и удалите commandline.txt Troubleshooting.
Решения проблем. Не спрашивать меня об этом!:
Бесконечная загрузка: удалить replace carpack, установить «2. For 1.0.1180.2 (1.41) Make carpack works» снова Сar invalid: Сделать 2.,3. и 4. пункты установки еще раз ScriptHook and Menyoo ошибка: жмите ok и играйте дальше ERR_FIL_PACK или GTA 5 крашится: карпак нужно ставить на чистую ГТА5 без модов или скриптов
Если архив открывается с ошибками или ERR_GEN_ZLIB: перекачайте карпак
Вся информация и список машин в «README.txt»
Сборка сделана для себя, решил поделится с сообществом